dinsdag 6 oktober 2015

time for a cocktail...


Vorige zomer ging brachten we onze vakantie door OP de Middellandse Zee, aan boord van een cruiseschip. Zo'n boot associeer je met beelden van de TV-serie 'Love Boat' (als je een bepaalde leeftijd hebt toch) of de statige grandeur die we te zien kregen in 'Titanic' - over het einde van de film mag je natuurlijk niet nadenken.

Ondanks dat ik er echt wel naar uitkeek bracht dit toch enige stress mee; ik achtte amper iets uit mijn kleerkast geschikt om daar 's avonds rond te flaneren.. Daar ik reeds wist dat er een gala-avond op de planning stond, startte ik al tijdig een zoektocht naar een leuk modelleke.

Enkele maanden geleden vond ik dan een leuk stofje in de uitverkoop... Op het eerste zicht zou je niet weten wat er mee te doen, tot de verkoopster me zei dat je daar "een heel leuk kleedje mee kon maken". Voor enkele euro's de meter kon ik het er natuurlijk wel op wagen en dus belandde een stuk (ongeveer de grootte van mijn omtrek) van de rol in mijn mandje. Thuis gekomen bleek het echter niet zo simpel!

De stof bestond uit 5 "stroken"; het bovenste, middelste en onderste deel in geribbelde stof (die tevens wat rekbaar was), afgewisseld met een gedeelte laagjes voile. De dame in kwestie had me gezegd de stof gewoon dubbel te nemen en dit vast te stikken. Simpel dacht ik, ware het niet dat de golfjes voile natuurlijk min of meer overeen moesten uitkomen. Het resultaat was ook niet wat ik ervan verwacht had; de stof kwam tot over mijn knie... Nu ben ik al niet groot, dit deed me nog kleiner lijken... Ik werd er dus niet bepaald vrolijk van!



Enkele dagen nadien ging ik toch maar over tot een nieuwe poging... De onderste boord stof werd naar binnen omgeslagen en met de hand vastgemaakt. Dit gaf al een heel ander effect! Bovenaan werd er een zoompje gelegd waar ik achteraf nog een elastiek doortrok, zodat het daar ook op zijn plaats bleef zitten (better safe than sorry ;) )

Ondanks dat ik er vrij tevreden over was, had ik toch nog een plan B - kleedje in de koffer verstopt. Dit bleek echter niet nodig; eens ik het aanhad complimenteerde mijn zoon van 13 me met m'n mooie jurk en reageerde hij zelfs wat verbaasd toen ik hem zei dat het een eigen creatie was.

Uiteindelijk heb ik dit cockailjurkje niet 1 maar 2 avonden gedragen en ligt het nu te wachten op een volgende mooie gelegenheid ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten