donderdag 22 oktober 2015

Oh deer... nog 'n Leather Sweater!

De Leather Sweater uit LMV... 
in de loop van de vorige weken rolden er 4 exemplaren vanonder mijn naaimachientje. 3 ervan waren voor mijn jongste zoon van 8 en eentje voor mijn metekindje, die onlangs 3 werd...

Een week geleden zat er dan die uitnodiging in mijn mailbox, om deel te nemen aan een wedstrijd mbt de voormelde trui. Enthousiast stond ik al op het punt om enkele foto's door te sturen, tot ik las dat er voorwaarden gesteld werden aangaande de maat. Geen van mijn creaties kwam dus in aanmerking, wegens te groot / te klein. 
Wat een teleurstelling!

Omdat ik niemand ken die de vereiste maat 122 - 128 zou kunnen dragen, begon ik te twijfelen. Enkel als ik de trui uit de stapel restantjes in mijn stoffenkast kon maken, zou ik de uitdaging aangaan...




Ik vond een halve kussensloop (de exemplaren van Action zijn langs beide zijden bedrukt) en 2 lappen sweaterstof. De afbeelding van het hert was net groot genoeg om het voorpand uit te knippen en van de donkere stof kon ik nog wel een ganse trui maken. De lichtbruine sweaterstof gebruikte ik omgekeerd, met de zachte (binnen)zijde naar buiten, voor de schouderstukken en een boordje onder de print. Een lapje donkerbruine boordstof kon dienen voor de hals- en mouwboorden.

Na wat puzzelwerk stond mijn truitje in elkaar, maar miste hij nog een leuk detail. De zachte stof verstevigde ik met vliesofix om er nadien - met een klein snijmachientje - letters uit te snijden. 


Onder het motto "meedoen is belangrijker dan winnen" heb ik mijn foto verzonden en één dezer dagen verhuist het hert naar de kleerkast van Tuur, waar hij van een 3-jarige winterslaap kan genieten...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten