zaterdag 24 oktober 2015

I love vintage...

De eerste versie van de June Dress was dan ook direct een schot in de roos! Vandaar dat ik al snel aan een tweede exemplaar dacht. En daar wij regelmatig naar retro-avonden gaan, komt zo'n kleedje zeker nog eens van pas. 



De stof vond ik onderaan de stapel; een bloemenstofje dat ik oorspronkelijk kocht om een truitje uit te maken. De combinatie van de print en zo'n patroontje deed me toch twijfelen en dus ging de lap de stoffenkast weer in. Een jaren '50 jurkje vraagt om een leuk printje en dus mocht de schaar in het stofje.


Omdat die eigenlijk zou dienen voor het truitje was de coupon slechts een grote meter lang. Het vergde wat puzzelwerk maar alle patroondelen konden toch worden geknipt.


Naarmate het kleedje vorderde vond ik dat er "iets" mankeerde... Ik vond een mooi lint van zo'n 3 cm breed in een donkerpaarse kleur om rond mijn middel te strikken. Om dat lint zo goed mogelijk op z'n plaats te houden maakte ik aan de zijkanten lusjes. De zoom werkte ik met een flanelsteek.

Het resultaat kan me wel bekoren... Mét strik is het lekker retro en zonder kan ik het combineren met een jeansjasje en lage botjes. 

                  Missie geslaagd en op naar een volgende ;)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten