dinsdag 13 oktober 2015

All good things come in threes...



Volgens een Engels gezegde toch ;)

sloop : Action


Ok, ik geef het toe... Ik was een beetje té enthousiast tijdens mijn jacht in de plaatselijke zeeman- en actionfilialen, met als resultaat een kleine schat aan kussenslopen.



De hond en wolf hadden ondertussen al een plekje gekregen in zijn kleerkast, Senne kon dus nog kiezen tussen de eekhoorn en het hert. De keuze viel op de laatste en zodoende werden bijpassende stofjes gekozen.


Omwille van de kleurschakeringen in de print ging de voorkeur uit naar een fel oranje sweaterstofje, gecombineerd met een donkerbruine boordstof.


Mijn zoon is niet van de grootste maar omdat hij al 8 is - en met de hoop dat hij deze trui nog even kan afdragen - nam ik het patroon van de Leather Sweater (LMV) over in een maatje 134. Ik tekende een naadwaarde van 1,5 cm bij, doch stikte op 1 cm.


Ondanks mijn twijfels over de nogal felle kleur, was de jongste direct in de wolken met het resultaat :).


sloop : Zeeman
Voor mijn "reeks van 3" gebruikte ik 2 soorten slopen; 1 van Zeeman en 2 van Action. 

Het grote verschil was dat die eerste gevoerd was, wat betekende dat ik het voorpand niet echt met de sweaterstof moest dubbelen. Deze is dan ook meer voor tijdens het tussenseizoen. De andere sloopjes heb ik telkens op mijn stof vastgestikt, met een koppel lekkere warme wintertruien als resultaat.

sloop : Action

Maar goed, volgens dat Engels gezegde komen alle leuke dingen in 3 en is het nu hoog tijd voor iets anders... 


                          Laat de volgende hype maar komen ;)















Geen opmerkingen:

Een reactie posten