zaterdag 17 oktober 2015

had Pino een zus?



Deze vraag ga ik ongetwijfeld een paar keer krijgen ;)


Voor een projectje dat ik volgende week tijdens de naailes hoop af te maken moest ik op zoek naar een voeringstofje... Een half metertje maar, voor de rest had ik niets nodig...

Vandaar dat ik dus gisteren richting Kasterlee trok, naar de Stoffenstraat. De voeringstof lag natuurlijk boven, zodat ik al die rollen met mooie stofjes wel moest passeren. De rol met dit stofje trok meteen mijn aandacht; het had de juiste kleur (roze), voelde aangenaam aan (zacht) en zag er ongelooflijk knus uit! Toen even later een verkoopster passeerde in een truitje gemaakt in de witte variant, was ik helemaal verkocht...

Na wat heen en weer geloop, lang twijfelen en mezelf trachten te overtuigen dat ik het écht niet nodig had, ging ik toch overstag. Ik liet 1.20 meter afknippen (écht net genoeg!) en koos er een boordstof bij. Ik koos voor gebroken wit, om het geheel toch een volwassenere uitstraling te geven.

Het patroon lag al vast : mijn aangepaste versie van de Hope Cardigan : de Faith-sweater. De stof knipte ik tegendraads; de schubjes liggen open aan de bovenkant. Dit had ik gezien bij de verkoopster haar ontwerp en het gaf een wat speelser effect.


stof : de Stoffenstraat - Kasterlee


Het knippen zorgde voor een mooi roze tapijt onder mijn keukentafel, en de pret kon beginnen. Het stikken verliep wat moeizamer (door de "schubjes" kan je soms moeilijk zien tot waar de stof eigenlijk komt), maar al bij al nam dit niet zoveel tijd in beslag. Voor de mouwboorden nam ik het patroondeeltje van de originele Hope cardigan maar voor de onderkant tekende ik een boord van 14 cm af, wat een eigenlijke boord van 6 cm opleverde.


stof : de Stoffenstraat - Kasterlee
De halsafwerking was iets problematischer... Na 3 verschillende boorden uitgetest te hebben vond ik deze oplossing nog het beste... Een gewone naad was niet mooi (tekende te hard af), afwerken met boordstof vond ik ook maar niets. Nu is het gewoon zoals het geknipt is, wat een beetje uitkomt als een boothals. Aan de binnenzijde heb ik de kant wat tegengenaaid zodat het zeker niet zou gaan rafelen. Uiteindelijk ben ik er wel content mee, en hij zal zeker met regelmaat uit de kast komen!

En of Pino nu écht een zus had? Tja, dat zal u even moeten googlen ;)

linkje naar de stof :
http://www.destoffenstraat.com/catalogsearch/result/?q=Glimmend+bontje



2 opmerkingen: