zaterdag 26 september 2015

Senne en de wolf...











Ik zag het al zo dikwijls passeren op verschillende facebook-groepen dat ik het ook moest proberen... de kussensloop - turnover! Mijn keuze viel op de Leather Sweater uit L.M.V..

Het werd een lange zoektocht; in de lokale zeeman- en actionfilialen bleken alle hoesjes met de mooiste printjes steeds weer uitverkocht. Omdat een trui met bloemen of schelpen geen optie was voor de zoon duurde het even voordat ik aan de "challenge" kon beginnen.

De eerste sloop die ik kon scoren was er eentje van zeeman; een mooie hond sierde de voorkant, ideaal om te combineren met het grijze sweaterstofje dat ik nog had liggen... Omdat deze sloop van een voering voorzien was heb ik de bovenste laag - met print dus- en de onderlaag gebruikt voor het voorpand. Omdat ik het hele patroondeel voorpand niet uit het sloopje kreeg, had ik een stuk van dit patroondeel afgeknipt en bij het patroondeel schouderstuk geplakt; dit groter deel knip je dan 1 x uit aan de stofvouw ipv 2 x gewoon. De combinatie van de stuggere stof van de hoes en de voorgeschreven boordstof onderaan zou voor problemen zorgen, vandaar dat ik voor de onderste boord terug de sweaterstof gebruikte. Ik tekende hiervoor een patroondeeltje dat even breed was als de omtrek van de sweater onderaan.



Vorig weekend kwam ik dan - eindelijk- de andere sloopjes in de action tegen! Het verschil met het vorige was dat het een enkele stofje was, het voorpand dubbelen was hier dus wel nodig. Voor de trui zelf ging de stofkeuze uit naar een lichtbruin sweaterstofje. Omdat ik eens iets anders wou proberen heb ik dat omgekeerd gebruikt; de pelsachtige binnenkant heb ik dus als goede kant genomen, met een poezelige zachte trui als resultaat! Voor de hals- en mouwboorden nam ik een blauwgrijze boordstof, ongeveer de kleur van de wolf zijn neus...



Senne gaat een zachte herfst tegemoet ;)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten