vrijdag 25 september 2015

hét zomerkleedje...

Net voor de herfst zijn - te vroege - intrede deed in ons Belgenlandje, waren we nog op vakantie in het zonnige, warme Italië. Natuurlijk had ik een ganse berg kleren in mijn koffer gepropt, waarvan zeker de helft er tijdens ons verblijf niet uitgekomen zijn, behalve dit kleedje...



Enkele maanden geleden vond ik een leuk couponneke op het stoffenspektakel... Een katoentje met een retro tintje, ik was er gelijk weg van! Thuis gekomen kwam het bij de rest van de verzameling te liggen, waar het blijkbaar goed lag tot ik aan mijn zomerse vakantiegarderobe begon te denken.



Nadat ik in een winkel een tof zomerjurkje met smock zag hangen, besloot ik het erop te wagen.

Een patroon kwam er niet aan te pas; mijn lapje stof was oorspronkelijk 1 m lang, doch dit heb ik nog gereduceerd tot 75 cm (ik ben al niet groot, optisch verlengen is dus de boodschap!)  Vervolgens heb ik de stof gewoon dichtgevouwen en de naad op 1,5 cm gestikt. Toen ik eenmaal de koker had naaide ik 15 lijnen met rekdraad. Elke lijn werd apart geknoopt, zodat er in het slechtse geval slechts één lijn stuk kon springen. In het bovenste tunneltje trok ik een gewone elastiek, dit om alles goed op zijn plaats te houden. Een zoompje met de tweelingsnaald later was mijn jurkje was af!



Als ik nu de foto's van onze reis bekijk, valt het me dat ik het echt wel veel gedragen heb... vandaar ook dat het zijn titel van "HET vakantiejurkje" met de volle 100 % verdient!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten